Blogindlæg

Syd Afrika : Table Mountain

Idag besteg jeg Table Moutain.  Jeg tog Platteklip Gorge ruten – som er en rute estimeret til ca. 2 timer. Celina og jeg klarede den på halvanden time, i et fornuftigt tempo og rigeligt med pauser! Vi tog tidligt afsted om morgenen – for jo tidligere man starter, jo bedre udsigt får man på toppen! Så vi…

Syd Afrika : Vin Farm Tur, Stellenbosch

Vin Farm Tur i Stellenbosch! Idag har jeg smagt ikke mindre end 22 forskellige vin! Alt fra rødt, hvidt, rosé, sparkling og chardonnay til portvin! Og min konklusion for dagen må være: jeg bliver aldrig den store vin-nyder. MEN hvis jeg nogensinde bestemmer mig for at give det en ny chance, så har jeg helt…

Vietnam: Hanoi og Halong bay

Wow, Hanoi. Hvilken dejligt forvirrende by. Jeg er lidt lost for words. Vi startede byen ud med at spise på et dejlig travlt gadekøkken med de søde små stole og borde. Vi nåede dog ikke at bestille før de grønklædte betjente fik smidt os og mange andre spisende gæster væk. Men på hjørnet overfor fandt…

Syd Afrika : Robben Island

Robben Island: Turistfælde eller en oplevelse værd? Pris: 170kr. Inkluderet: færge tur/retur, bus rundvisning af øen med guide og fængsel rundvisning med guide. Lad mig starte med at sige: for mig var det klart oplevelsen værd! Folk er splittede når det kommer til Robben Island: nogle synes det er kedeligt og andre synes det…

England: Min allerbedste madoplevelse

Vi bestilte rejsen til London i god tid, for nu skulle vi endelig på ”The Fat Duck” i England. Den har tidligere været kåret som verdens bedste restaurant, så det skulle prøves. Desværre var der optaget i de dage, vi var derovre, men vi kom på venteliste. To uger inden afrejse ringede jeg til dem,…

Spanien: Cykelferie til Mallorca

I dag er det kun 16 dage til, at min kæreste og jeg tager på vores første cykelferie til Mallorca. Vi er meget spændte, da vi netop har investeret i to nye cykler, samt alt det grej der nu skal til, for at sådan en tur bliver en succes. Cykling er både for min kæreste…

USA: Ud og rejse med min lille søn

Om lidt over en måned, så skal vi ud og flyve igen. En længere tur helt op på den anden side af Atlanten, hvor min søde kone kommer fra. Det er ikke helt det samme at rejse, nu hvor vi har fået en søn. Vi har selvfølgelig været derovre før, men hver gang bliver det…

Fra Zion til Teton

USA : Fra Zion til Teton

Vi har været vidt omkring den sidste uges tid og er aldrig længe det samme sted. Da jeg, Lærke, var kommet mig over et par sygedage, kørte vi mod Zion Nationalpark. Også her fik vi en campingplads inde i parken lige ved Virgin River. Vi brugte ca. halvanden dag i parken. Vi tog shuttlebusserne rundt…

Læs Indlæg Se profil

Syd Afrika : Sidste uge som frivillig!

Min sidste uge som frivillig er ovre, og jeg har prøvet at lave en sammenfatning af ugen der gik (pænt hurtigt..). Mandag var sidste Holiday Club dag, og vi skulle have påskejagt med børnene. Vi havde en masse chokoladeæg som vi gemte rundt omkring på skolen, og derefter skulle hver frivillig tage et barn ad…

Thailand: Bangkok vol. 2

Vi ankom sikkert til Bangkok og hoppede i en taxa mod vores oldtown hostel. Drengene var allerede kommet ovenpå en vild bytur, der havde kostet en pung, en telefon, en stor mængde T-shirts, tæt på en flyafgang og sikkert meget mere, som de endnu ikke havde erfaret. Så de lå alle med tømmermænd da vi…